poniedziałek, 31 marca 2014

Na Piotrkowskiej będzie torowisko. Drogowcy zaczęli przygotowania.

Remont trasy W-Z trwa niespełna rok.  Widzimy już postępy. Na przyszłym przystanku "Dworzec Tramwajowy Centrum" budowlańcy kończą układanie stropu tunelu, natomiast od Żeromskiego do Jana Pawła II torowisko jest już prawie gotowe. Od dzisiaj zaczęła się też modernizacja ulicy Piotrkowskiej od Żwirki do Piłsudskiego, po której w przyszłości będą kursować wszystkie tramwaje jeżdżące po trasie Północ-Południe.
Zerwany asfalt na ul. Piotrkowskiej. Tutaj w 2015 roku pojedzie pierwszy tramwaj. |fot. Tramwajowa Łódź



























Dzisiaj drogowcy na ul. Piotrkowskiej od Piłsudskiego do Żwirki rozpoczęli rozbiórkę starej nawierzchni drogi. Lada moment zaczną rozbierać podbudowę drogi oraz zabytkową kostkę i torowisko tramwajowe. Wszystko po to, aby w 2015 roku tramwaje z trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego mogły przejechać przez dworzec tramwajowy obok centrala.

Zabytkowe torowisko odkryte po zdarciu warstwy asfaltu.
| fot. Tramwajowa Łódź
Zabytkowe szyny... Nic nadzwyczajnego, nie pierwsze nie ostatnie, choć część tego odcinka torów pokazano nam przy budowie łuków torowych z Piotrkowskiej w Żwirki ponad 7 lat temu przy budowie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Odkryte fragmenty zostały wycięte i sprzedane na złomie. Oczywiście, znając chęci "naszej" władzy i te pójdą na złom, bo komu potrzebne stare szyny? Wyglądają na mało zużyte, a więc można byłoby je wykorzystać do innych celów, jak chociażby ulica Warszawska od wiaduktu w górę. Ale szybciej i mniej kłopotliwe jest po prostu sprzedaż na złomie za parę groszy. Idea Łódzkich specjalistów.

Remont zaczął się dzisiaj, a skończy się prawdopodobnie w okolicach września, natomiast zamknięcie skrzyżowanie Wigury/Żwirki - Piotrkowska zostanie zamknięte przed wakacjami, już na "finiszu" roku szkolnego. Chodzi o to, aby uczniowie i studenci mogli 'sprawnie" dostać się do swoich szkół. I nie ma tu nic dziwnego. Wyobrażacie sobie państwo dojazd uczniów bez tramwajów na ul. Piotrkowskiej? A tak właśnie będzie, bo drogowcy muszą położyć nowe szyny, które połączą nowy odcinek ze starym. Ma to trwać około 3 miesiące. W dodatku zostaną wybudowane dwa nowe przystanki wiedeńskie dla tramwajów.

"Przystanek Wiedeński - rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i  zwiększa bezpieczeństwo pieszych"
Po wakacjach ten rejon będzie gotowy, jak i tunel koło centralu, a do końca roku zostanie postawiony szkielet dworca tramwajowego. Zakończenie inwestycji planuje się na wrzesień 2015 roku. Nic tylko czekać i trzymać kciuki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz